mandag 2. mars 2009

Glitterjentenes utfordring uke 9 - Kort

Oppgaven lyder:


Lag et kort med ditt personlige stempel fra http://www.kortoggodt.com/



Først ut er Fjorel :



Kort: - Stempel fra Kort og Godt - Bazzil Bling - Vellum -


Blonde fra Kort og Godt - Tag fra Panduro - Mini-stickers





Thira :



På kortet mitt har jeg brukt; "Gratulerer med dagen 1" stempel fra Kort & Godt.
Brune blomster med små metallblomster,blonden, filtblomster på remse
(jeg valgte å klippe dem opp), bradrammer i messing, halvperler i varmgul,
og hjertecharm er også fra Kort & Godt. Hjertet er utstanset med QK revolution,
Prima roser, Maya Road chipboard sommerfugl som først har fått et lag liquid pearl i hvitt.
Før det tørket la jeg på en blomstercharm og hjertecharm, drysset på crystal glitter og lot det tørke før jeg hadde på et lag Diamond Glaze for å få en blank overflate.
Mønsterarket er en rest jeg fant i restekassa og selve kortet er i brun bazzill.
Kanter og blomster er svertet med Distress Ink vintage photo.







Jeanette :



Her har jeg laget et Tag kort med et tag stempel fra Kort og Godt Jeg stemplet opp 6 tag`er,klippet de til og la de i kaffe 2 timer,mens de tørket strødde jeg salt og kaffepulver på. Tag`ene er festet sammen med en book ring fra Heidi Swapp. Materialliste : Tag stempel fra Kort og Godt blonde fra Kort og Godt filt blomster fra Kort og Godt Metall ornament fra Kort og Godt knapp fra Kort og Godt Grungeboard Diverse bånd ric rac bling fra kaiserkraft klokke rub ons fra nille Diverse stempeltrykk jeg har byttet til meg via stempeltrykk byttering på Glitter og Stas Mask "timework" fra Tim Holtz Distress "vintage photo"










Madeleine :



Jeg har laget et bursdagskort til en av mine aller beste venninner.
Selve kortet er mellomlilla bazzil som er brettet i to.
Jeg lager alle mine kort i 6 x 6. Da vet jeg at jeg alltid har clearbags som psser til,
og det går to kort pr 12" x 12" ark. Først kantet jeg kortet med Color Box Violet.
Jeg kuttet til tre mønsterark: bakerst - LoveElsie "Claire Gossip", så det lilla fra Papirdesign
som heter "Blablabla" og helt foran Papirdesigns "Vin og venner".
Alle arkene ble kantet med Color Box Violet.
Midt på kortet har jeg stemplet med et stempel fra KORT & GODT.
Stemplet heter "Mye Godt" og jeg syns teksten passet godt på dette kortet.
Det er stemplet på akvarellpapir, som er cutlet ut med en spellbinder-dies.
Mellomrosa Dottie Ann fikk plass bak to nydelige hvite papirblomster
som også er fra KORT & GODT. De ble kantet og fikk litt rosa glittertusj på seg.
De små gule bomstene i midten ble "dottet" lett med Violet og er også fra KORT & GODT,
der også gull-lenken kommer fra. Stempeltrykket er pyntet med blomster
jeg har klippet fra en filtbord. Borden er fra KORT & GODT.
Blomstene ble sprayet med Glimmermist i farge Deep Plum.
Bradsene i midten er også fra KORT & GODT.
Og til slutt, båndet "glad i deg" er fra Panduro.








Mona Iren :


Shipping-tag stempel fra Kort og Godt
Rondeller fra Kort og Godt
Off-white fra Kort og Godt
Ark fra Chatter Box
Rosa blonde Rosa blomster og blader fra Prima Swirl
stempel fra Ladybug and Friend
Distress Ink Vintage photo til sverting





Pia Iris :
på kortet har jeg brukt:
Blonder og papirblomster fra Kort og Godt
metallblomster fra Kort og Godt
Metallbrosje og glidelås fra Kort og Godt
Stempel fra Kort og Godt
Papir fra paper potpourri
bazzil som er svartet i kantene





Linola :


den fyste song stempel fra kort og godt (den vakreste sangen jeg vet )
charms fra kort og godt.
bazill kartong
mønsterark fra ?
fjær fra ebay
gule blomster fra prima
bånd kjøpt på ebay
tea dye distress.

1 kommentar:

  1. åjåjåj så mye lekkert dere har laget!!!
    her var det masse å bli inspirert av:)

    SvarSlett