mandag 23. februar 2009

Glitterjentenes ukesoppgave uke 8

Oppgaven denne uken var som følger:

Finn eller ta et bilde av en ting eller noe hjemme hos deg som betyr noe spesielt. Det skal være en gjenstand, ikke menneske eller dyr.

Det skal også være skrevet en historie med minst hundre ord på.



Dette er Thira sin lo.

Hun har skrevet dette om sin oppgave:




Jeg har prøvd å tenke i materialistiske baner, om ting jeg liker og ville blitt lei meg over å miste. Derfor er det eneste "mønsterarket" jeg har brukt et ark fra en Hello Kitty skriveblokk jeg handlet på "Hello Kitty store" i Santiago, Chile for mange år siden. Jeg har hatt en hemmelig "hang" til Hello Kitty i snart 15 år Derfor har jeg brukt det som symbol på min materialistiske side, utenom det som kan sees på bildene.








Dette er Mona Iren sin LO
Hun har skrevet:

Jeg har brukt
Bakgrunnsark fra Basic Grey
Svart Magic Mesh
Et gammelt noteark
Vellum fra Panduro
Svarte bling
Diverse blomster
Rondeller
Stifter
Thickers
Foam Smoothie fra American Crafts
Sticker Tiny Alpha fra MM



Bakgrunnsarket fikk noen penselstrøk med svart akrylmaling. Magic Mesh er klippet ujevnt og satt på. Notearket er revet og svertet med Distress Ink "Walnut Stain". Bildene ble klippet til, og prøveplassert før jeg limte dem på med Zip Dry paper glue. Journaling er printet på Vellum og stiftet fast. Blingswirlen er laget på frihånd. Blomstene ble plassert og pyntet litt ekstra med rondeller. Tittelen har fått et lett strøk med akrylmaling.



Denne er Madeleine sin, hun skriver:



Jeg har brukt mellomrød Bazzill som bakgrunn, og et eldgammelt mønsterark som jeg ikke aner hvor kommer fra. De røde blomstene er fra en scrappebutikk i Hellas, bladene er stemplet på med et stempel jeg har laget av qk sin blad-die. Stempeltrykkene er begge fra en byttering, hjertetrykket er malt med dabbere fra Adirondac. Blingen er kjøpt hel men er klippet opp til å passe bedre på LOen. Bildet er gammelt, og av min datter og hennes elskede dukke :) Karina er av tykke sorte chipboardbokstaver jeg fikk i en byttering og bokstavene nederst er MM sine Tiny alfas :)




Dette er Jeanette sin, hun skriver:


Min lo handler om min favorittkopp,koppen som jeg aldri bruker, men som er et minne fra da jeg var liten. Jeg har brukt ark fra Melissa Frances, Bazzill, en knapp, 2 charms,
et ark fra scenic route, chipboard bokstaver fra Basic Grey,

og vinyl thickers og en overlay fra My minds eye.




Den neste er fjorel sin, som skriver:



Etter å ha gått gjennom en mengde bilder har jeg funnet ut at jeg rett og slett ikke har noen bilder av ting. I papir altså. Så dermed ble det en digi-LO fra meg denne gangen.

Alle bakgrunner og embellishmenst er henta fra Shabby Princess promise collection.

Den gjenstanden jeg nok hadde rasket med meg ut i tilfelle en brann er nemlig min datters tøydukke Maja. Hun er en del av familien.

Så etter barn, mann og katter kommer Maja. Sånn er det bare.





Dette er pia iris sin, hun skriver:


Her er min LO. hva det klokkearket heter husker jeg ikke men det lyseblå oppå der igjen er melissa frances. jeg har brukt dahlia-blomster, nøkkel fra Tim Holtz og tall fra life's journey. de største bokstavene heter double chwined, og de er av papp og jeg har embossed de for å få de til å se ut som slitt metall. og så er det tiny alphas fra mm.

Siste ut i denne runden er linola, som sier:
jeg har brukt: olebrum-ark fra nille, mønsterark fra Imaginisce hvite vinylthickers prima say it in crystals swirl tegnet med orange leplume tusj og litt orange stempelpute på kantene



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar